Complimenten, suggesties & klachten

Klachten en Geschillen

Het  Nederlands Slaap Instituut neemt goede zorg zeer serieus en wij vinden het belangrijk dat onze cliënten tevreden zijn. Bij het Nederlands Slaap Instituut doen we onze uiterste best om u naar volledige tevredenheid te helpen, omdat wij als geen ander weten hoe belangrijk het is dat uw slaap ongestoord is. Ondanks alle aandacht en inzet kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. U kunt dan een klacht indienen.

  • U kunt erop rekenen dat wij uw klacht altijd serieus nemen.
  • Het indienen van uw klacht geeft ons de mogelijkheid om samen met u een oplossing te vinden.
  • Ook helpt het ons om de kwaliteit van onze zorg- en dienstverlening te optimaliseren.

Wat moet u doen als u een klacht heeft?

Onze voorkeur gaat ernaar uit om een oplossing te vinden zo dicht mogelijk bij de plaats waar uw klacht is ontstaan. Praat eerst met de betrokken persoon. Er kan sprake zijn van een misverstand of wellicht hebben wij u iets niet goed genoeg uitgelegd. Samen met de betrokken persoon kunt u een eventueel misverstand uit de wereld helpen of zoeken naar een oplossing. Indien u uw klacht niet met de betrokkene kunt of wilt bespreken, kunt u zich wenden tot de Operationeel Manager.

Als u er met overleg niet uitkomt…

Indien u er met de direct betrokkene en/of de Operationeel Manager onverhoopt toch niet uitkomt, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Klachtencommissie. Op basis van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) heeft het Nederlands Slaap Instituut een onafhankelijke klachtencommissie, die klachten van patiënten onderzoekt en er een uitspraak over doet. Daarnaast zijn wij aangesloten bij de Geschillencommissie Zorg.

Contact

TOP